duminică, 24 ianuarie 2016

Va invit cu mine la Berlin ...iarna

Buna dragilor,
E o vreme geroasa, iarna pare stapana peste noi, cautam caldura peste tot, in case, suflete, pentru a merge mai departe pe drumul vietii.
Mi-am luat o ceasca de ceai cald si am incercuit pe calendar zilele care au mai ramas pana la intalnirea cu anotimpul meu preferat: primavara. Imi amintesc ca anul trecut in toamna, faceam acelasi lucru, dar atunci asteptam cu nerabdare luna Ianuarie deoarece urma sa descopar  un loc spendid, Berlin.
Vremea a tinut cu mine, a fost frig, totusi era suportabil, nici vorba de vremea aspra de acum.
Am zburat cu compania aeriana Air Berlin, intr-o zi insorita, asa ca nu au fost turbulente si specific nemtilor totul a decurs normal, fara emotii legate de intarzieri sau de pierderea bagajelor.
Am stat multe minute cu ochii atintiti pe panourile care afisau informatiile legate de zbor, intr-o permaneta curiozitate si dorinta de a cunoaste tot ce intampla in timpul zborului.

Incet, incet parca mult prea repede destinatia calatoriei se apropia, totul prindea contur si forma, asa ca, puteam zari primele imagini din Capitala Germaniei, o imbinare reusita de cladiri inalte si spatii verzi.

Nu era deloc zapada, ci doar ceva mai frig decat la Bucuresti, dar oricum eram gata sa infrunt vremea si sa descopar cat mai multe din atractiile turistice prezentate pe internet.
Prima oprire, la ghiseul cu informatii din aeroport,  dupa care la compania de transport pentru achitizionarea Berlin Wellcome Card-ului.
Mijloacele de transport in comun functioneaza ca un ceas elvetian, pare incredidibil dar nu exista niciodata intarzieri, afisajul electronic in fiecare statie pe care sunt anuntate orele de plecare face ca deplasarea sa fie o reala placere. In doar 45 de minute, hotelul  Novum Hotel Aldea Berlin Centrum, cotat la trei stele, se prezenta inaintea ochilor mei. Un hotel de 3 stele, impartit in doua corpuri, unul cu acces in gradina interioara, cu camere spatioase, elegante, curate si modern utilate.

Clar nu este un hotel de lux dar poate fii o alegere buna pentru persoanele cu buget mediu, un mediu foarte placut creeat de personalul foarte amabil gata sa raspunde pozitiv oricaror doleante ale turistilor. Un bonus pentru acest hotel este micul dejun, intr-o sala frumoasa si cu un meniu destul de bogat, tip bufet suedez. Din pacate am pierdut multe poze, cardul pe care salvasem majoritatea pozelor s-a stricat asa ca nu va pot arata imagini cu papa de la micul dejun.
Nici nu am desfacut bagajele, le-am abandonat la intrare si am plecat  sa vizitam imprejurimile si sa  degustam bunatatile germane.
Am gasit repede un restaurant pe placul nostru asa ca ne-am asezat confortabil, cu papilele gustative pregatite pentru o mare si placuta intalnire cu bucataria germana. Nu am deloc dezamagiti, preturile pentru un fel de mancare erau intre 5 si 15 de Euro iar berea intre 3 si 5 Euro.

A fost delicioasa, asa ca a disparut din farfurii foarte repede si destul de satioasa asa ca am refuzat politicos deserturile.
Pentru masa de seara am ales un alt restaurant, mic , cochet si aproape de hotel care pe langa mancarea gustoasa a avut si o servire ireprosabila singurul inconvenient a fost aglomeratia, practic nu aveai loc sa arunci un ac.

Dar gata cu mancarea, e timpul sa vedem Berlinul din Turnul Televiziunii, care are o inaltime impresionanta de 365m, pare sa fie ancorat din cer.
Accesul nu este facil, pentru ca sunt cozi destul de mari, dar, cred ca merita asteptarea si pretul de 13 Euro, pentru ca panorama este foarte impresionanata. Rotirea usoara a turnului parca in ritmul  muzicii creeaza o atmosfera romantica perfecta in restaurantul de la cea mai mare inaltime din oras.
Si ... a venit noaptea, e timpul sa ne despartim de amintirile din Berlin. La urmatoarea intalnire va invit cu mine la muzee.